Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

۱۵ ترفند ساده و آسان برای درمان سرماخوردگی در منزل

هنگام سرماخوردگی باید به اندازه‌ی کافی بخوابید تا به بدن برای مقابله با ویروس کمک کنید. در ۳ روز اول بیش از حد معمول بخوابید و استراحت کنید.

سرماخوردگی اگر در خانه هم باشیم بسیار سخت است. درد اعضای بدن، تب، سرفه و مشکلات تنفسی می تواند هرکسی را آزار بدهد. چندین روش درمان و کنترل سرما خوردگی در خانه وجود دارد که باعث بهبود وضع بیمار می‌شود. اگر بعد از چند هفته همچنان مشکل سرما خوردگی حل نشود باید به پزشک مراجعه کرد. اگر مشکلات تنفسی و ضربان قلب بالا دارید و احساس گیجی دارید یا علائم شدید را تجربه کردید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

روش های بهبود سرماخوردگی

۱- سوپ مرغ

سوپ مرغ وقتی سرما خوردگی دارید و حالتان بد است کمک زیادی به شما می کند. سوپ مرغ همراه با سبزیجات می تواند باعث کندی حرکت نوتوروفیل ها در بدن شما می شود. نوتروفیل ها نوعی از گلبول های سفید هستند که وظیفه مبارزه با بیماری ها را دارند.

وقتی این سلول های نوتروفیل با سرعت کمتری حرکت کنند تمرکز بیشتری بر روی از بین بردن میکروب ها داشته و باعث بهبود بیشتر می شوند.

تحقیقات نشان می دهند که سوپ مرغ خصوصا برای بیماری های قسمت های بالایی دستگاه تنفس مناسب هستند. سوپ مرغ هم اب بدن شما را تامین می کند و هم مواد مغذی به بدن می رساند.

۲- زنجبیل

اثرات مثبت ریشه زنجبیل بر سرما خوردگی هزاران سال است که کشف شده است. اما امروزه علم نیز اثرات مثبت زنجبیل بر سرما خوردگی را تایید کرده است.

مقداری زنجبیل خرد شده را در آب بجوشانید محلول حاضر برای سرفه و گلودرد بسیار مفید است. همچنین حالت تهوع ناشی از انفلوآنزا نیز با زنجبیل بهتر می شود. در مننبعی معتبر امده که یک گرم از ریشه زنجبیل می تواند از بستری شدن شخص مبتلا به آنفلوآنزا جلوگیری کند.

۳- عسل

عسل خواص انتی باکتریایی و آنتتی میکروبی دارد. نوشیدن چای عسل با آب لیمو می تواند درد های گلو درد را کاهش دهد. تحقیقات نشان می دهند عسل ضد سرفه بسیاری عالی ای است. یک مطالعه نشان می‌دهد که مصرف ۱۰ گرم عسل قبل از خواب برای کودکان از شدت سرماخوردگی انها به مقدار زیادی خواهد کاست و سرفه را کاهش خواهد داد.

همچنین خوردن عسل باعث خواب راحت تر کودکان می شده که در واقع برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید است. یادتان باشد که به کودکان زیر یکسال عسل ندهید. این موضوع بخاطر وجود ماده ای بنام بوتولینیم است. کودکان با سن بیشتر قابلیت مقابله با این میکروب را دارنند اما کودکان زیر یکسال بدلیل ضعف سیستم ایمنی در برابر این ماده آسیب پذیرند.

۴- سیر

سیر حاوی ماده ای بنام آلیسین است. آلیسین خواص ضد میکروبی دارد. افزودن سیر به وعده غذایی روزانه باعث کاهش شدت علائم سرماخوردگی می شود. بر اساس تحقیقات صورت گرفته سیر مانع از سرما خوردگی هم می شود.

مطالعات بیشتری برای تایید خواص ضد سرماخوردگی سیر باید انجام شود. در کوتاه مدت افزودی مقداری سیر به وعده های غذایی مشکلی ایجاد نمی کند بنابراین سعی کنید از این ماده غذایی استفاده کنید تا شانس ابتلا به سرماخوردگی شدید را کاهش دهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست مطالب
مطالب مرتبط