Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

۷ کاربرد هوشمندانه مایع ظرفشویی که نمی دانستید!

ایع ظرفشویی با توجه به این که ماده‌ای به شدت ملایم است، می‌تواند جایگزینی عالی برای باقی مواد شوینده که به نسبت سخت هستند باشد.

شاید وقتی درباره مایع ظرفشویی صحبت می‌شود صرفا به این فکر کنید که برای شستن ظرف‌ها یا نهایتا برای شستن سینک ظرفشویی می‌توان از آن استفاده کرد. اما اینطور نیست! مایع ظرفشویی کاربردهایی دارد که شاید اصلا به آن فکر هم نکرده باشید. مایع ظرفشویی با توجه به این که ماده‌ای به شدت ملایم است، می‌تواند جایگزینی عالی برای باقی مواد شوینده که به نسبت سخت هستند باشد. همچنین انواع مایع ظرفشویی را با توجه به محدودیت‌هایی که پوست دست افراد مختلف دارد طراحی و تولید می‌کنند. به همین دلیل هم با سخت‌گیری بیشتری تولید می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که آسیب کم‌تری به سطوح یا وسایلی که با آن تمیز می‌شوند وارد می‌کند.

مایع ظرفشویی؛ چربی‌زدایی قوی برای وسایل آشپزخانه

وسایل آشپزخانه دائما در معرض پاشش روغنی که در آشپزی استفاده می‌شود هستند. همین موضوع می‌تواند باعث کثیفی و چربی دائمی آن‌ها باشد. به همین دلیل هم هست که برای حفظ سلامت و ظاهر وسایل آشپزخانه، نیاز است تا آن‌ها را به صورت مداوم تمیز و پاکیزه کنید.

مایع ظرفشویی؛ یک لکه‌بر حرفه‌ای لباس

احتمالا توجه کرده‌اید که لکه چربی روی لباس تا چه اندازه در مقابل پاک شدن مقاوم است! شاید حتی بعد از خارج کردن لباس از لباسشویی هم همچنان لکه روی لباس باشد. از طرفی، همانطور که گفتیم مایه ظرفشویی با توجه به این که ذاتا ملایم است، می‌تواند بسیار قوی‌تر از مواد تخصصی لباسشویی عمل کند و لکه‌ها را بسیار بهتر از مواد لباسشویی از روی لباس پاک کند.

مایع ظرفشویی همچنین برای پاک کردن لکه روی لباس‌های ابریشمی یا پشمی که حساس هستند هم مناسب است. البته باید شرایط را رعایت کنید و از ترکیب ۱ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و ۳ فنجان آب ولرم برای پاک کردن لکه استفاده کنید.

مایع ظرفشویی؛ یک گزینه عالی برای تمیز کردن شانه و برس سر

موی سر می‌تواند تا حد بسیار زیادی چربی ایجاد کند و این چربی به مرور وارد شانه سر شود. با استفاده از ۲ تا ۳ قطره مایع ظرفشویی می‌توانید چربی را به خوبی و با سرعت بالا از شانه سر پاک کنید. البته توجه کنید که در استفاده از مایع ظرفشویی برای شستن برس و شانه سر زیاده‌روی نکنید. زیاده‌روی در این کار می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای پوست سر و موی سر شما شود.

مایع ظرفشویی؛ براق‌کننده حرفه‌ای طلا و جواهر

زیورآلات طلایی و نقره‌ای با توجه به این که دائما در معرض برخورد با پوست ما هستند، به سرعت چربی و کثیفی را پوست جذب کرده و به مرور تیره می‌شوند و آن براق بودن زیبایی که دارند را از دست می‌دهند. ترکیب مقدار کمی مایع ظرفشویی و آب ولرم، یک گزینه عالی برای تمیز کردن زیورآلات محسوب می‌شود. بعد از این که فقط یک بار از این ترکیب استفاده کنید، متوجه خواهید شد که تا چه میزان اثرگذار است.

مایع ظرفشویی؛ دشمن اصلی پشه میوه

شاید با این موضوع برخورد کرده باشید که بعد از مدتی، نوعی پشه به سمت میوه تازه جذب می‌شود و از آن تغذیه می‌کند. این موضوع می‌تواند روی سلامتی سیستم گوارش شما تأثیر جدی بگذارد. بهترین روش برای مقابله با این نوع پشه، ترکیب ۳ قطره مایع ظرفشویی و مقداری سرکه است. این ترکیب را روی کابینت بگذارید و بعد از مدتی متوجه خواهید شد که پشه‌ها به سمت آن جذب می‌شوند و داخل مایع می‌افتند. با این کار هم از سلامت خودتان مراقبت می‌کنید و هم میوه‌های بهتری خواهید داشت.

مایع ظرفشویی؛ مناسب برای تمیز کردن چرخ خودرو

از بین بردن کثیفی و موادی که روی چرخ خودرو باقی می‌مانند کاری دشوار است. با فشار آب و مواد شوینده شاید نتوان آنطور که باید این موارد را از بین برد. ترکیب مایع ظرفشویی و آب گرم، یک گزینه بسیار مناسب برای تمیز کردن چرخ ماشین، موتور یا حتی چرخ دوچرخه است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست مطالب
مطالب مرتبط